404

جلسه تحلیل فرآیندهای کاری حوزه های معاونت آموزشی و دانشجویی در بستر میزخدمت

 

در تاریخ سه شنبه 99/05/21    ساعت : 8:30   در سالن جلسه مدیریت طرح و برنامه تشکیل گردید  دستور کار این جلسه : در خصوص بررسی احصاء خدمات و فرایندهای حوزه های آموزشی و دانشجویی دانشگاه که در بستر مجازی قابلیت ارائه دارند، بود.

حاضران جلسه : دکترمحسن سعیدی معاون دانشجویی دانشگاه، دکتر رضا آقایاری مدیر کل آموزش دانشگاه، دکتر رمضانعلی ابوزاده مدیر طرح و برنامه دانشگاه، مهندس محمد الفتی و مهندس مجتبی اکبری کارشناسان طرح و برنامه دانشگاه

 

در ابتدا دکتر ابوزاده در این خصوص بیان داشتند که احصاء خدمات و فرایندهای دانشگاه علی الخصوص حوزه های معاونت آموزشی و دانشجویی و ارائه سرویس مناسب به کاربران اصلی آن بعنوان مطالبه جدی دانشگاه مطرح است. مخاطبین و ذینفعان اصلی سامانه های جامع دانشگاه مانند گلستان که اکثرا" دانشجویان  هستند باید بتوانند با با ورود اطلاعات محدودی سرویس ها و خدمات مطلوب خود را دریافت نمایند. قابل ذکر است عمده این خدمات مربوطه به حوزه های  آموزشی و دانشجویی دانشگاه می باشند. سرویس های گزارش پیشرفت تحصیلی و  هم اتاقی شدن از اولویت برخردار است ولی دو سرویس مدیریت درخواست ها و طرح درس نیاز به تحلیل ذینفعان دارد. در ادامه دکتر سعیدی عنوان نمودند که ویژگی اصلی این خدمات بایستی از دید کاربر سهل العمل بودن، آسان کاربرد و کاربر پسند با محیط کاربری زیبا باشد. سپس دکتر آقایاری بیان داشتند که اطلاعات داده ای واحد در سامانه  جامع گلستان وجود دارد لذا به منظور استفاده از این اطلاعات می توان تبادل اطلاعات میان میز خدمت و سامانه مذکور برقرار شود.در ادامه نیز دکتر مردوخی بیان داشتند که به جایگاه سامانه های جامع به توافق برسیم و سامانه میز خدمت سامانه  خدمت رسانی است که بین سیستم به ارائه خدمات می پردازد. لذا پیشنهاد اینست که که سرویس هایی که سامانه جامع گلستان قابل ارائه نمی باشد در میز خدمت قابل ارائه باشد.

در ادامه پس از بحث و بررسی موارد ذیل به تصویب رسید :

ردیف

مصوبات

مسئول پیگیری

مهلت اجرا

1

 تحلیل خدمات درخواستی حوزه معاونت آموزشی بسشرح ذیل که در بستر مجازی قابلیت ارائه دارند.

1-فرایند تسویه حساب دانشجویی

2-فرایند فارغ التحصیلی

3- فرایند دفاع دانشجویی

4- فرایند گزارش پیشرفت تحصیلی

 

 

دکتر مردوخی

04/06/99

2

تحلیل خدمات درخواستی حوزه معاونت دانشجویی بسشرح ذیل که در بستر مجازی قابلیت ارائه دارند.

1-فرایند هم اتاقی شدن دانشجو(ثبت نام مقدماتی)

2-فرایند کار دانشجویی

3-فرایند نوبت دهی مشاوره

4-فرایند مشکلات دانشجویی و ارسال پیامک با دریافت شماره همراه

 

دکتر مردوخی

04/06/99

 

 


شناسه : 927668